نحوه تشخیص درگاه پرداخت جعلی

نحوه تشخیص درگاه پرداخت جعلی

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی، فعالیت های ما در دنیای مجازی بیشتر شده است و با توجه به همه گیر شدن کرونا سرعت تغییر زندگی چند برابر شده است و با توجه به اینکه خرید های آنلاین افزایش پیدا کرده بهتر است نکات و مسائلی را بررسی کنیم تا امنیت بیشتر رعایت شود.
از مهمترین موارد ی که ایرانیان به ندرت توجه می کنند عدم توجه به پیام ها و دسترسی های خواسته شده، و استفاده از منابع نامعتبر و اجازه دادن دسترسی به برنامه ها بدون دانستن می باشد. ببینید کلاه برداران و هکران همیشه راه هایی را استفاده می کنند که شواهد به صورت طبیعی رخ دهد به طور مثال صفحتی که کاملا مشابه درگاه های پرداخت بانکی معتبر می باشند برای شما ایجاد می کنند و از عنوان ها و تبلیغات دروغین و جذاب و فریب دهنده که سعی در جذب کاربر دارند.

نمونه یک عنوان جذاب: خرید شارژ 5000 تومانی ایرانسل فقط 3900 تومان.

هر زمان شما را به کسب درآمد بیشتر و دریافت جایزه های متنوع با فعالیت های کاذب، زیر مجموعه گیری و … از طریق ایمیل و شبکه های اجتماعی یا تبلیغات پیامکی دعوت کردند حتما ضرب المثل “هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمیگیره” را به یاد آورید و به راحتی می توانید متوجه فریب این کلاه برداران بشید.
ببینید ابزارهای پرداخت زیادی ورود دارد که افراد سودجو برای فریب شما دوستان استفاده می کنند که با استفاده از این روش های اطلاعات پرداختی، با یک داستان و یا تبلیغات جذاب شمارا تحریک می کنند که یک مبلغی را به حساب آنها واریز کنید که بعد از انجام این کار توسط شما اطلاعات حساب شما به سرقت خواهد رفت و به راحتی حساب شما خالی خواهد شد بنابراین برای پرداخت های اینترنتی حتما باید به یک سری نکات در درگاه های پرداخت اینترنتی توجه کنید.

نکات امنیتی پرداخت وجه خریدهای اینترنتی

برای جلوگیری از سرقت اطلاعات کارت بانکی شما از جمله شماره کارت، رمز و سایر اطلاعات و همچنین برای حفظ امنیت تراکنش های خرید انلاین لازم است قبل از انجام خرید به چند نکته حتما توجه کنید:

1- مهمترین نکته ای که باید توجه کنید از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی در شبکه های احتماعی، ربات ها، پیامرسان ها و همین طور سامانه های پیامکی تلفن همراه یا اپلیکشن های موبایل به شدت خودداری کنید.

2- حتما به آدرس درگاه پرداخت اینترنتی توجه داشته باشید و مطمئین باشید که آدرس آن بدون هیچ حرف و علامت اضافه باشد و با کلمه https شروع شده و حتما با عبارت shaparak.ir به پایان می رسد.همان طور می دانید اکثر مرورگرها در کنار آدرس درگاه مجاز، قفل را نمایش می دهند.توجه داشته باشید عدم نمایش تصویر قفل در کنار آدرس یا نمایش قفل به رنگ قرمز یا با خط قرمز یا پیغام خطا به مضمون خطای امنیتی و خطای SSL هنگام بارگزاری صفحه درگاه پردخت از نشانه های درگاه های غیرمجاز می باشد.

3- برای تست معتبر بودن یک درگاه می‌توانید اطلاعات کارت خود را اشتباه وارد کنید، اگر درگاه پرداخت معتبر باشد و به سیستم بانک مرکزی و شاپرک وصل باشد اخطار می‌دهد که اطلاعات کارت شما نامعتبر است اما اگر کد اخطاری ارسال نشد یعنی درگاه طراحی شده برای سرقت اطلاعات شماست.

4- یکی دیگر از راه‌های تشخیص صفحات جعلی، رفرش کردن صفحه است. در صورتی که ترتیب شماره‌ها در صفحه کلید مجازی تغییر نکند، شما وارد یک صفحه درگاه تقلبی شده‌اید.

 

ما در تصویر زیر به شما نشان داده ایم که در زمان ورود به صفحه درگاه پرداخت چه نکاتی را باید بررسی کنید.

تشخیص درگاه جعلی

دوستان عزیز مطمئنا راه های مختلفی برای تشخیص درگاه جعلی وجود دارد شما چه راهی را پیشنهاد می دهید؟! لطفا راه های پیشنهادی خود را در بخش نظرات برای ما ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *